יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

שלושה רעיונות שנחשפתי  בהרצאתו של ד"ר אלון הסגל

1. בפיתוח הטכנולוגיה מחפשים להיפרד מהטבע וליצור עולם מדומיין מותאם אלינו. 
2. הטכנולוגיה החדשה מקטינה מרחק וזמן לרמה כזאת שבעולם המדומיין אין גבולות ויש עכשיו מתמשך.
3.המציאות החדשה יוצרת תפישת עולם חדשה, תרבות גלובלית חדשה ומשתנה.

הרהורים לגבי כל רעיון
1. האנושות מתמודדת עם הטבע התמודדות היסטורית, בתקופתינו מתפתחות תשובות חדשות לשאלות הקיומיות שלנו. אני חושבת כיצד אנחנו מביאים אל הכיתה המדומיינת, הווירטואלית  או האמתית את ההזדמנות לשאול את השאלות ולדון עליהן.

2.  הטכנולוגיה נותנת לנו לחיבור אנושי מעבר לגבולות, מקרבת קהילות ואנשים, השאלה כיצד אנחנו יכולים להכניס לארגז הכלים שלנו  את האופציות הקיימות בצורה המיטבית.

3.אני עוסקת בתחום הזהות והמורשת, השאלה היא תמיד מה לשמר?, מה לשנות?, מה להתאים? וכיצד? 
ועוד: הטכנולוגיה והחידוש לא מגיעים לכולם, מה היא התרבות המתפתחת בחברות העניות, בשוליים של החברה, בין אלה שרואים את החידושים כדבר שאינו שייך אליהם?


3 תגובות:

  1. שרה שלום,
    העלית נקודות חשובות - לתחושתי דווקא בעיסוק בנושא הזהות והמורשת הנקודות שהעלית חשובות מאוד כדי ליצור את החיבור בין הלומד אל הידע, ולתת לו את התחושה שהידע שרכש רלוונטי גם לגביו.

    השבמחק
  2. שרה,
    אכן, כפי שכתבת העידן כיום משדר "חדשנות", ואכן חשוב להתחדש. אבל, זה לא צריך להיות על חשבון שימור של דברים קיימים - החשובים לגופו של עניין..
    כך, בתחומי לימוד רבים, התכנים הם אותם התכנים לאורך שנים רבות (למשל, בתחום שבו אני עוסקת - מתמטיקה), אבל אפשר להתחדש בשיטות ההוראה ובעזרי ההוראה שאנו חושבים שעשויים לתרום לקידום התלמידים.
    רותי רייז

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק